Friday, December 17, 2010

.:Walimah Lina:10.12.2010:.

Assalamualaikum wbt...

Alhamdulillah..Pada tanggal 10.12.2010, seperti yg dirancangkn, ak ngn Nadzrah smpe kt stesen bus Sg. Nibong, Penang lbey krg pkul 1 ptg.Pastu pkul 2.45 ptg,elok je Nanare smpe dari Kepala Batas ktorg pn diangkut oleh Saudara Zamri menaiki myvi beliau ke Masjid Al-Huda Sg. Ara untuk menyaksikan majlis akad nikah Lina..weeee...Ni la pengantin nye!Pewwittttttttt!!Ayunye...


Ktorg ni punye la debor tggu suami Lina, En. Zaidi ni smpe kt msjid tu... Tuan pnye bdn apetah lg kn..Debor wei debor...@_@

The solemnization : "Aku terima nikahnya Nor Lina Iryani Bt. Abdul Majid dengan mas kahwinnya beberapa ringgit tunai..."lafaz Encik Zaidi

AAlhamdulillah...dgn sekali lafaz sahaja,
termeterailah sudah ikatan janji sumpah setia pasangan suami isteri ini...
Encik Mohd. Zaidi & Puan Nor Lina Iryani

Barakallahu Lakuma...^_^

Makanya, ktorg pn tidaklah melepaskan peluang bergambar dgn kedua-dua mempelai... Fresh ni wei...Newly weds...hihihi..^0^

Tapi sedih..sbb x cukup corum ni..Pkoi &Ct xde..xdpt nk mnghadirkn diri..Tapi xpe jgn riso,ktorg dh tlg wakilkn & smpaikan amanat kome tu kat Lina..hehe..=P

Kemudian,kami dibawa pulang ke rumah Lina utk makan..yeah2 makan!!!Menu:Nasi Tomato,Ayam Masak Merah, Agar2 layer hijau cun yg ade byk hidden sugar bak kata Nadzrah.Tp apakan daya, ktorg telan abeh sume sbb x jmpe carik sugarnya..ngeh3.Tapi sbelum tu,smpat la jugak ktorg merembat beberapa gulung gambar b'sama.sila ambil perhatian:Gulung ye,bkn keping!hoho....Antaranya...

Gambar set bilik tido pngantin ni...simple but nice.
Bley wat contoh ni..hehe

Uiiiiiii Lina...chenchen ko...

Ok...sile jgn tertipu ye..ni bkn Mak Andam.Bukan!!Tapi, ni namanya Re Si Mak Hantam...sbb ni bkn proses menghias ataupun mensantekkan pengantin.Ni namenye proses-mencabut-menanggal-kemudian melaram-Pengantin punye accessory.ngeh3..
Hantam sajalah labu..haha.

Dan hasilnya...Tadaaaaaaa...Pengantemmmm..

Veil dikongsi bertiga...amik no giliran neh..haha

Set hantaran drp pihak perempuan..kaler ni pn ak suke.exklucip.hehe

Antara hantaran yg menarik minat ak...biskut tu plus ngn bakul biskut tu,sume edible tw.
Cehh!!mmg dasar pemakan..hukhuk..V_v

Aha...tak lupe juge pelamin yg tersergam indah ini..mmg glamm...

Dan...kemudian,usai pkul 6 ptg,ktorg pn dijemput pulang oleh Saudara Zamri sekali lagi..Lantas,dgn baik hatinya, beliau menghadiahkn eh!slh..meminjamkan myvi beliau utk dipandu pulang oleh Re ke Kepala Batas setelah ktorg men-drop-by beliau di flatnye..hehe..Maceh Muchos Tuan Kereta..^_^

Sebenarnye, mak Lina ade offer ktorg utk b'mlm di rumah Lina je..Tapi,seganla kn..sok pg2 lg Lina & family mst la nk b'siap2 tuk mjlis knduri tu.Takut nnt jam plak toilet ngn ktorg ni ha,dhle ak ni kategori b'siap lmbt gak.hukhuk...Plus, Re b'sgguh2 mengajak ktorg tdo di Villa kolej beliau..ACMS College,ade swimming pool wei, pastu siap ade iklan lg kt jmbatan highway Plus Kepala Batas..(Eceh...promote sket kolej ko Re..hihi).Tambahan pula, Re x bawak baju spare (oh!ini mmg disengajakan)...Makanya,ktorg pn mmbuat keputusan utk tdo di rumah Re sahaja...hehe..Mekaseh tw Lina,nnt knduri naik buai ank ko nnt ktorg tdo kt umah ko plak ye..hihi..InsyaAllah...

Baiklah...masuklah hari Sabtu, 11hb 12 2010..majlis kenduri & resepsi pula ye..he..ktorg g la pulau semula menaiki myvi yg dipandu Re melalui feri..wahhh!!teruja wei..1st time kot ak naik feri yg bley bwak naik kete skali..haha.Kesian tak???ala..xpe..better late than never...hehe.Smpai je kt umah Lina,terus ktorg naik g bilik pengatin..Tengok2...Nahhh...ini dia Ratu Sehari...

Cun weiiii...ak suke sgt..suke design, kale baju Lina,make up Lina,kasut Lina,bunga Lina..semualah yg Lina pkai hari tu..mmg seswai sgt..Cunnn sgtttttttttt...hihi..^0^

Terpesona melihat keserian-kecunnan wajahmu Lina..ngee

Okay...dh dpt terima kenyataan dh yg Lina sememangnya cun melecun di hari bersejarah itu...ehe

Si Puteri menanti Putera pojaan hati..

Lina...tgk!!sape yg datang ni...hihi

Kerusi di pelaminan telah diisi...
pengantin tersenyum mmg berseri-seri..


Ni namanya bkn Makan Beradab..Tapi Makan Mengadap...haha
Zaidi:Aduhai...chantek sgguh isteri abang ni..
Lina:Yeke bang..Mekaseh..isk..*malu*

Lina:Nah bang...upah puji Lina chantek tadi..hihi
(suapan pertama seorang isteri..eceh..)

Iklan>>>Kebaikan berkahwin:Selain mendapat seorg suami,peneman sehidup semati..kita juga akan mndapat hadiah yg banyak & beraneka jenis yg boleh digunapakai nanti.lebih byk dri hdiah hari guru..hehehe


Akhirul kalam...selamat melayari bahtera perkahwinan Puan Lina Iryani..Semoga menjadi isteri,ibu,opah,moyang, & bidadari yang mithali..Doakan agar ktorg turut mengikut jejak lngkah ko slepas ini ye.Amin..Kita kini telah berbeda status Lina.Tapi ak tahu,ko xkn lupekan ktorg kn...Sebab kite kan kawan.Kitorang sayang ko.Sayang sangat sangat sangat.Muahhhhh..xoxo

Lina..Seniwati Saloma ade berpesan:

Hidup mestilah rukun
Sabar paling perlu
Cinta setiap hari
Senyum mesti selalu...

OoOoOo
Selamat Pengantin Baru...^_~


p/s:
1.Sori Lina...x sempat nk say bubye b4 blek sbb rush' nk kejo bus kul2.huhu..
2.Terkilan sgt sbb x smpat nk jmpe kwn2 sume...Fani,Najwa,Ijan,Wani MJ,Muiz,Akmal..sume la.
Tp xpe..ade jodoh iA kte jumpe lg...So,who's next???hehe
3.Photos credit to Nadzrah,Nanare, & Kak Hayati
(kalo x salah nama k.sepupu Lina)


Dikopi & diciplak dgn izin dari Blog Ayong

3 comments:

Anonymous said...

Cantik....dan saya suka kaki awak yg berbalut stokin....mmm...

Anonymous said...

Jika saya dapat baring di atas badan awak pada malam pertama.Saya akan kenakan jeans yg,boot cowboy dan tali pinggang yg berbesi.Saya akan mengepit.Saya akan baringkan badan awak di lantai,peluk pinggang awak kuat2,duduk atas kemaluan awak,paksa rapatkan kaki away yg berstokin dengan meggunakan boot saya lalu saya menggesek kemaluan awak dengan ganas ari luar pakaian pengantin awak hingga awak mengeloh kesakitan.Saya akan mengesel hingga terpancut dalam seluar saya.....mmm..

Anonymous said...

https://www.facebook.com/pages/Nadzrah-hambali-fan/1519104531638925?sk=info